Jefferies, Sağlam AWS ve Reklam Büyümesi Nedeniyle Amazon Hisse Fiyatı Tahminini Yükseltti
Jefferies’deki analistler Amazon (NASDAQ:AMZN) konusunda iyimserler ve Salı günü yayınladıkları bir notta fiyat hedeflerini 225 dolardan hisse başına 235 dolara çıkardılar. Hem Amazon Web Services (AWS) hem de reklam bölümlerindeki güçlü büyümeye işaret ediyorlar.
Jefferies araştırma raporunda, “AWS ve Reklamcılıkta devam eden genişlemenin yanı sıra perakende operasyonlarında artan verimlilik, Parçaların Toplamı (SOTP) bazlı 235 $ fiyat hedefimizde %18’in üzerinde bir artışa yol açacağından, AMZN hisselerini satın alma tavsiyemizi yeniden teyit ediyoruz,” diyor.
Olumlu bakış açılarının ana nedeni, hızla genişleyen, kârlı sektörlerin Amazon’un toplam değerlemesine yaptığı önemli katkıdır. Raporda, “Amazon’un 2,5 trilyon dolarlık SOTP Kurumsal Değerinin %71’i AWS ve Reklamcılığa atfedilirken, birincil perakende operasyonlarının katkısı yalnızca %26’dır” deniyor.
Jefferies, maliyet verimliliğiyle ilgili zorlukların azalması ve gelişmiş Yapay Zeka (AI) kullanmak için bulut teknolojisi yükseltmelerine yönelik artan talep nedeniyle AWS’nin gelir artışının “2023’ün dördüncü çeyreğinde %13’ten 2024’ün dördüncü çeyreğinde %21’e” hızlanacağını öngörüyor.
Reklam bölümü de önemli bir büyüme alanı olarak görülüyor. Jefferies, Prime Video’dan daha fazla büyüme olasılığı ile “%20’nin üzerinde istikrarlı büyüme” öngörüyor. Prime Video’dan 2024 yılında “2,9 milyar dolar reklam satışı ve yaklaşık 800 milyon dolar ek abonelik geliri (reklamları kaldırma seçeneklerinden)” elde edileceğini ve toplam satışların 3,7 milyar dolara çıkacağını tahmin ediyorlar.
Temel perakende sektörü de büyüme potansiyeli gösteriyor. Firma, “Perakende sektörü verimliliği artırmaya odaklanıyor ve bu da kâr marjlarının iyileşmesine yol açıyor,” diyor.
Jefferies sözlerini Amazon hisselerinin cazip değerlemesini vurgulayarak bitiriyor. “Hisse senedinin değerlemesi, öngörülen 2025 İşletme Değeri/Faiz, Vergi, Amortisman ve İtfa Öncesi Kâr (EV/EBITDA) değerinin 13,6 katı ile caziptir; bu da on yıllık ortalama olan yaklaşık 18 kata göre kabaca %25’lik bir iskonto anlamına gelmektedir.”
Aynı gün Needham & Company analistleri, eski bir Amazon reklam yöneticisiyle yaptıkları görüşmenin ardından Amazon için Satın Al tavsiyesini ve 205 dolarlık fiyat hedefini korudular.
Analistler, gelişen reklam performansı ölçümleri, şirketin reklam fiyatlandırma modeli ve AWS ile kapsamlı veri entegrasyonu gibi unsurları şirket için olumlu unsurlar olarak vurguladılar.
Bu makale yapay zeka yardımıyla üretilmiş, çevrilmiş ve bir editör tarafından gözden geçirilmiştir. Daha fazla ayrıntı için Hüküm ve Koşullarımıza bakınız.